Początki Zenial wiązały się z przekraczaniem limitów technologicznych oraz na eksploracji możliwości błyskawicznie rozwijającej się technologii cyfrowej. Debiut Zenial zbiega się z eksplozją internetu, co miało wpływ na metodologię wszystkich projektów Łukasza Szałankiewicza, m.in. takich jak Palsecam czy Zendee. Na początku lat 90. związany był z tzw. demo sceną, każdy kolejny krok artysta dedykował penetracji medium oraz nieprzerwanemu eksperymentowi z tworzywem. Poszukiwania Zenial łączy z refleksją teoretyczną. Popularyzatorskim celom służy powołana w 2005 marka Audiotong. Łukasz Szałankiewicz jest autorem interaktywnych instalacji, performansów audiowizualnych oraz aktywistą i kuratorem nowych mediów. W ramach pracy naukowej i twórczości współpracował z szeregiem instytucji oraz centrów sztuki na całym świecie. Krąg jego aktywności plasuje się pomiędzy akademicką muzyką eksperymentalną a rozmaicie potraktowanym noise i ambient.