WRANGLER (UK)

Jedno ze znaczeń angielskiego słowa wrangle odnosi się do próby okiełznania starych analogowych urządzeń. I właśnie stąd wzięła się nazwa nowego kolaboracyjnego projektu, w którego skład weszło trzech uznanych muzyków z różnych sfer eksperymentalnej elektroniki: pioniera industrialnej estetyki Stevena Mallindera – założyciela i wokalisty zasłużonej formacji Cabaret Voltaire, Benge – światowego guru syntezatorów modularnych oraz Phila Wintera – członka uznanego folktronicznego zespołu Tunng. Ci trzej muzycy wspólnie postanowili wykorzystać doświadczenie zdobyte w latach praktyki w posługiwaniu się sprzętem analogowym i zmierzyć się z nieprzewidywalnymi możliwościami, które ten zgromadzony przez nich przez dekady sprzęt przed nimi otwiera.

Głównym ideą formacji Wrangler jest wykorzystanie uratowanej technologii z przeszłości, odziedziczonej po tych, którzy parę lat wcześniej pozbyli się jej, zastępując stary ekwipunek cyfrowym – lśniącym świeżością, kuszącym funkcjonalnością i zachęcającym swoim małym, wygodnymi rozmiarem. Dla muzyków fakt, że starego ekwipunku nie da się tak po prostu włączyć i od razu oczekiwać, że wykona to, czego się od niego zażąda, był wystarczającą okolicznością do podjęcia kolektywnego wyzwania. Członkowie projektu przyjęli założenie, że cyfrowość jest zaledwie procesem klonowania, a analogowość to procesem unikalnej reprezentacji, w której żadna rzecz nie może być powtórzona w dokładnie ten sam sposób. Wrangler odnosi się do fizycznego aspektu tworzenia muzyki elektronicznej, w którym potrzebna jest fizyczna obecność instrumentu, a także jego wadliwość, która wprowadza do kreacji element nieprzewidywalności. Wrangler to czystej wody dźwiękowy retrofuturyzm.

facebook

Wrangler