Muzyka Lustmord od zawsze posiada moc przenoszenia w odmienne wymiary. Pochodzący z Walii Brian Willams jest przedstawicielem klasycznego ruchu industrial z końca lat 70. Zaczynał w kręgu twórców związanych z Industrial Records, współpracował z SPK, Chris and Cosey jako CORE czy Creative Technology Institut. Stworzył także własny label Side Effects. Nikomu z czytających nie trzeba chyba uzasadniać totalnej wagi jego dojrzałych albumów, takich jak Heresy; The Place Where the Black Stars Hang czy The Monstrous Soul. Ich jakość oraz siła oddziaływania jest nie do przecenienia, nawet dziś, w czasach które dewaluują każdą sztukę. Od dłuższego czasu, prominentny twórca cieszy się wielkim sukcesem, także jako sound designer w Hollywood, do którego został sprowadzony przez Graeme Revella z SPK. Obok wysokiej klasy, płodnej twórczości pod mianem Lustmord, Briana Williams regularnie komponuje muzykę do filmów oraz gier komputerowych. Osobista otchłań Lustmord nie stoi w miejscu. W ostatnich latach jego muzyka z podziemnych lochów wydostała się na powierzchnię. Nie oznacza to bynajmniej rozjaśnienia muzycznej palety. Tak jak niegdyś zionęła z wnętrz zrujnowanych katedr, mrocznych lochów, podziemnych labiryntów i zimnych bunkrów, dziś inspiracją dla sonisfery Lustmord są bezludzia, pustynie - miejsca bezlitosnej natury - niebezpieczny interior Ameryki. Od kilkunastu lat Brian Williams zaczął występować publicznie. Jego wystąpienia spotkały się z entuzjastycznym odzewem. To co wydobywa ze swojego niewielkiego power booka jest monumentalne demoniczne i przytłaczające. Posiada siłę którą można nazwać niszczycielską i przytłaczającą, która potrafi jednako szczodrze inspirować i obdarzać mocą.
[ws]
Lustmord jest zdecydowanie najważniejszym i najbardziej uznanym muzycznym przedsięwzięciem szkockiego muzyka, inżyniera dźwięku i kompozytora muzyki filmowej Briana Williamsa. Często uznaje się, że założony w 1980 roku Lustmord jest pierwszym w ogóle projektem dark ambient w historii, a płyta zatytułowana Heresy z 1990 roku została okrzyknięta kamieniem milowym dla całego gatunku.
Dla Briana Williamsa właściwie każdy dźwiękowy materiał jest środkiem do tworzenia jego atmosferycznej, mrocznej muzyki. W swoich utworach wykorzystuje nagrania terenowe z krypt, katakumb, jaskiń, rzeźni, schronów, kopalni, katedr czy sygnały z przestrzeni kosmicznej, które umiejętnie łączy z rytualnymi inkantacjami i rogami tybetańskimi. Zabiegi, którym poddaje wszelkie dostępne (choć starannie przez niego wyselekcjonowane) zjawiska akustyczne, wzbogaca cyfrowymi efektami basowymi i tak tworzy absolutnie wzorcową, mistrzowską wersję dark ambientu.
Lustmord współpracował między innymi z Tool, The Melvins, Chrisem & Cosey (Throbbing Gristle), SPK, Jhonnem Balance (Coil), Paulem Haslingerem (Tangerine Dream), Robertem Richem, Clock DVA, Current 93 oraz Nurse with Wound. Jest również członkiem grupy Puscifer, stworzonej przez Maynarda Jamesa Keenana, wokalistę grup Tool i A Perfect Circle. Remiksował dla Tool, Jarboe (Swans), Venetian Snares, Lori Carson, Mortiisa, Isis, Puscifer i zespołu Nadja. Pracował przy tworzeniu ścieżek dźwiękowych do 44 hollywoodzkich filmów (np. „Kruk” i „Underweorld), a wykreowane przez niego efekty dźwiękowe pojawiły się również w wielu grach wideo.
[rj]