YARRDESH (CZ)

Yarrdesh to multiinstrumentalista, członek wielu czeskich eksperymentalnych zespołów, znany ze swoich oryginalnych, często trudnych do zakwalifikowania gatunkowo – ze względu na wielość prezentowanych tam brzmień i konwencji – koncertów. Jego muzyka to nakładające się na siebie ściany hałasu wydobywanego z analogowych efektów i modulatorów, piszczące dysonanse, przesterowane grindcorowe gitary z akompaniamentem komputerowych atonalnych kompozycji, atakujące słuchaczy w chaotycznym breakcore'owym natarciu. Te dźwięki to połączenie surowego i agresywnego elektronicznego rytmu na styku breakcore i speedcore, z kompleksowymi strukturami sonicznymi i zmiennymi sygnaturami czasowymi zaczerpniętymi z math metalu, z dynamicznymi pasażami, którymi cechuje się free jazz – a wszystko to zniekształcone electro-efektami z rodowodem w noisecore. Ten piekielnie romantyczny atak „piosenek” jest uzupełniony spreparowanymi (dys)harmonicznymi liniami akustycznych instrumentów wszelkiego sortu (fortepian, organy, klasyczne instrumenty smyczkowe, sitar, gitary, wibrafony, klarnety itp.), często z akompaniamentem techno-hooverów – a to wszystko razem inspirowane jest XX-wieczną muzyką atonalną i eksperymentalnym jazzem. Trudno jest czasami nadążać percepcyjnie za tymi kompozycjami z powodu ich dekonstrukcyjnej natury, jednak czasem Yarrdesh wynurza się ze swojej hiperprzestrzennej perkusyjnej pulsacji i w swojej muzyce ujawnia coś pełnego emocji – tak jak bywa to w przypadku kwartetu smyczkowego lub dodekafonicznego tercetu obojowego dla małp.