KSIĘŻYC (PL)

Zespół działał w latach 90. ubiegłego stulecia w składzie: Agata Harz (śpiew), Katarzyna Smoluk (śpiew, fortepian), Robert Niziński (instrumenty dęte i klawiszowe), Lechosław Polak (akordeon, instrumenty klawiszowe, syntetyzatory) oraz Remigiusz Mazur-Hanaj (teksty, taśmy).

Twórczość grupy łączy ducha muzyki dawnej i współczesnej. Bez mała średniowieczne brzmienie o słowiańskich korzeniach miesza się z estetyką minimalistyczną i elementami eksperymentów wokalnych XX wieku. Alchemiczne zestawienie tych składowych przynosi w efekcie oryginalną, zapierającą dech muzykę, delikatną i złowieszczą zarazem, zaś surrealistycznie baśniowe teksty stanowią esencję piękna i smutku z domieszką szaleństwa. Mark Harwood, Penultimate Press

To co stanowi o sile projektu, to też niezwykle obrazowe teksty, pełne metafor, niedopowiedziane, żeby nie powiedzieć- hermetyczne. Andżelika Kaczorowska, lineout.pl

Świat tekstów KSIĘŻYCA, mimo że opisany skąpo odliczanymi słowami jest bardzo poetycki i niezwykle sugestywny. Przypomina obrazy Witolda Wojtkiewicza. Wojcek Czern, Obuh Records

To jest muzyka, która urodziła się i funkcjonuje poza sceną i czasem. W 1996 brzmiała równie niemodnie jak i teraz. Dzisiaj brzm i równie aktualnie, jak wtedy. Jarek Szubrycht, “T-mobile music”

A ravishing shows presented by the group Księżyc (Moon). While circling around chain swings, two vocalists imitated children’s backyard calls. This gradually modified sound matter slowly changed into singing. Then the juvenile rites returned, with swinging, singing and accompanying clarinet and visual actions with text. Grzegorz Borkowski, In the circle of the square, “Exit” 1992

Jakiekolwiek próby przyporządkowania tej muzyki do określonego nurtu są z góry skazane na niepowodzenie. Darek Anaszko, „M/I Magazyn”

Muzyka idę na dwór, pada deszcz, dzieci skaczą niezdarnie. Z manifestu grupy, Remek Hanaj

Księżyc
Księżyc
Księżyc
Księżyc
Księżyc