Jesteś tutaj

KNIFELADDER (UK)

Knifeladder został założony przez Johna Murphy'ego i Andrew Traila w 1998 roku w rezultacie przypadkowego spotkania muzyków na stacji Temple londyńskiego metra. Twórczość zespołu to wypadkowa obsługiwanych manualnie instrumentów elektronicznych, etnicznych bębnów, ludowego instrumentarium, poetyki found sound i ciężkich pulsujących brzmień basowych, prezentując niezwykle oryginalną w swej formie i organiczną muzyką industrialną. Używając rytmicznych, rytualistycznych repetycji dźwiękowych, zgrzytających surowych dźwięków i szalonych pierwotnych energii, Knifeladder odnalazł swoje miejsce poza standardowymi definicjami gatunkowymi noise, folku i muzyki eksperymentalnej by stać się wszystkim i niczym wobec konwencjonalnego podejścia do awangardowego rocka.

Członkowie zespołu to: John Murphy – perkusista i pionier elektroniki, muzyk takich zespołów jak SPK, wczesnego Current 93 i wiarygodnego projektu popowego The Associates; Hunter Barr – założyciel niesławnego Infant Skull Surgery, uznany inżynier nagraniowy znany ze swojego niekonwencjonalnego lecz obsesyjnie perfekcyjnego podejścia; Andrew Trail – twórca projektu Autogeddon i klawiszowiec działającego w chwili obecnej projektu Inertia, były muzyk kontrowersyjnego Ministry of Love, które rozpadło się po tym, jak zakazano organizowania występów projektu we wszystkich salach koncertowych w Sydney.

Knifeladder występował z takim zespołami jak Allerseen, Sieben, Naevus, Coil, Bad Sector, Music Wreckers, Sol Invictus i Neither/neither World. Mając na koncie ponad 120 występów na żywo, doszli do mistrzostwa w koncertowej prezentacji swojej twórczości.

Obecnie, z powodów innych zobowiązań muzycznych, Hunter Barr opuścił szeregi zespołu, a jego miejsce zajął Andie Brown, były basista Cindytalk i założyciel These Feathers Have Plumes.

Muzyka Knifeladder jest jednym z najbardziej dynamicznych i dogłębnych doświadczeń dostępnych na gruncie muzyki współczesnej – jest jednocześnie przerażające i piękne, energiczne i atmosferyczne, rytmiczny i atonalne.