CONSUMER ELECTRONICS (UK)

Już od ponad trzydziestu lat Philip Best jest zaangażowany całym swoim jestestwem w kreowanie najbardziej radykalnych form muzycznych w różnych odsłonach. Był członkiem Whitehouse – najsłynniejszej formacji power electronics, jest znany z kolaboracji z takimi tuzami noise, jak Merzbow, Skullflower czy Ramleh, w końcu prowadzi swój własny, założony przez niego w wieku zaledwie 14 lat projekt Consumer Electronics. Słowo najlepiej określające istotę Consumer Electronics to ekstremalność: ekstremalność w dźwiękach, które są brutalnym atakiem na całą istotę odbiorcy; ekstremalność w tekstach, które poruszają najbardziej mroczne elementy ludzkiej psychiki i zachowań; to w końcu ekstremalność w scenicznym przekazie, kiedy to artysta odgrywa przed publicznością bluźnierczo-groteskowy, naładowany wulgarną seksualnością performance. To pełna konwulsywności i radykalnej agresji bezlitosna muzyka. Tu nie ma miejsca na współczucie, nie ma czasu na miłosierdzie. Głośne i klarowne wokale zapodawane są z totalną intensywnością, wszystko w krańcowo szybkim rytmie, bez chwili na oddech czy odpoczynek – to słowny karabin maszynowy, w którego ładunku nie istnieje żadne tabu czy niewygodne tematy. A muzycznie jest to ogłuszający strumień sprzężeń i pisków na wysokich częstotliwościach, które wdzierają się bezlitośnie w mózg słuchacza, dostarczając męczącej ścieżki dźwiękowej dla przytłoczonych zmysłów. Ten projekt to agresywny strumień świadomości w dźwiękowej, werbalnej i wizualnej formie, a Philip Best w swoim wcieleniu jako Consumer Electronics to obcy w parku, przed którym ostrzegali cię rodzice.

CONSUMER ELECTRONICS - Cockpit